reklama

LG optimus 4X HD

Telefón mi zapožičala spoločnosť LG za účelom jeho otestovania na 3 týždne. Táto doba ubehla a tak by som sa chcel s vami podeliť o moje dojmy z tohto prístroja. Môj primárny telefón je SonyEricsson Xperia Mini, čiže to bol pre mňa dosť veľký skok. Nebudem tu uvádzať papierové parametre, ktoré je možné nájsť hocikde, zameriam sa skôr na moje používateľské skúsenosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
LG optimus 4X HD
LG optimus 4X HD 

Skôr než sa pozrieme na telefón, poďme si predstaviť obsah balenia. Zariadenie sa predáva v kompaktnej dizajnovej červeno-čiernej krabici. V nej objavíme samozreme telefón, štuplové slúchadlá bez vymeniteľných nadstavcov, 2NFC tagy vo forme nálepiek, microUSB kábel, nabíjačku a samozrejme povinný návod.

No ale prejdime k tomu, čo každého zaujíma a to je samotný telefón LG Optimus 4X HD. Už na prvý pohľad telefón upúta svojou veľkosťou a eleganciou. Niekto možno označí jeho dizajn za príliš konzervatívny, no mňa oslovil hneď na prvý pohľad. Prednej stene kraľuje veľký 4,7-palcový IPS displej s HD rozlíšením. Displej ponúka verné zobrazenie farieb , jemné rozlíšenie 1280x720 pixelov, dobré pozorovacie uhly a taktiež aj viditeľnosť aj pri silnom slnečnom žiarení. Tento displej sa spoločnosti LG fakt vydaril, jediné čo zamrzí, je, že nie je krytý sklíčkom gorilla glass. Pod displejom sa našlo miesto pre 3 senzorové tlačidlá, ktoré sa rozsvietia pri odblokovaní telefónu. Tlačidlá nie sú od displeja fyzicky oddelené a tak sa mi často krát stávalo, že som namiesto nejakej položky klikol na jedno zo senzorových tlačidiel . Nad displejom sa nachádza predná 1,3MPix kamera určená na videohovory alebo autoportréty, senzor priblíženia a senzor regulácie jasu displeja. Očakával som aj notifikačnú diódu, no tá bohužiaľ chýba. Vrchná stena obsahuje 3,5mm jack a tlačidlo napájania. Vzhľadom na veľkosť telefónu, je toto umiestnenie dosť nešťastné a uvítal by som ho na bočnej stene, prípadne by tento problém vyriešila výmena aspoň jedného senzorového tlačidla pod displejom za hardvérové, ktorým by sa dal rozsvietiť displej. Spodná stena obsahuje microUSB konektor, pri ktorom sa nachádza štrbinka otvárania zadného krytu, ktorá môže sťažovať trafenie sa doň. Pravá bočná stena ostala prázdna, na ľavej sa nachádza tlačidlo ovládania hlasitosti, ktoré pri fotografovaní na seba preberá úloha spúšte, nie je to síce dvojpolohová spúšť, no poteší aj tak. Bočné steny sú lemované dvoma striebornými pruhmi, ktoré pridávajú telefónu na atraktivite. Na zadnej stene sa nachádza šošovka primárneho 8MPix fotoaparátu aj s prisvetľovacou LED diódou a na ľavej spodnej strane si našiel miesto hlasitý reproduktor. Zadný kryt, ktorý ani pri tuhšom stlačení nevŕzga, je textúrovaný, čo napomáha dobrému držaniu telefónu v rukách. Stredná časť krytu obsahuje NFC anténu. Po odstránení krytu sa nám ukáže batéria typu SiO+, ktorá pri zachovaní kompaktných rozmerov ponúka kapacitu 2150mAh, slot na klasickú mini SIM kartu, ktorá sa dá vybrať až po vybraní batérie a slot na microSD kartu, s ktorou sa dá manipulovať aj pri zapnutom telefóne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dosť bolo úvodných rečí, poďme vyskúšať čo tento telefón naozaj dokáže. Tlačidlom napájania rozsvecujem displej a na displeji sa zobrazí blokovacia obrazovka s vlastným pozadím. Telefón ponúka viacero možností vzhľadu tejto obrazovky. Vo vrchnej časti môžu byť umiestnené digitálne hodiny, analógové hodiny, prípadne hodiny s kalendárom, trochu zamrzí nemožnosť pridať na odblokovaciu obrazovku widget prehrávača hudby, ktorý je však k dispozícii vo výsuvnej lište, ktorá sa v Androide od verzie 4.0 dá vysunúť aj pri zablokovanej obrazovke. V spodnej časti sa nachádzajú 4 skratky, ktoré môže používateľ meniť. Taktiež je k dispozícii viacero druhov zámkov obrazovky, okrem klasických možností akými je jednoduché pretiahnutie prsta po obrazovke, zadanie vzoru, prípadne hesla, ponúka telefón aj odblokovanie pomocou zosnímania tváre používateľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po odblokovaní displeja sa nám zobrazí používateľské prostredie obohatené o nadstavbu LG Optimus UI 3.0. Počet domovských obrazoviek je 7 a k dispozícii je aj ich cyklické posúvanie, čiže bez problémov sa dostanete s poslednej obrazovky na prvú. Pohyb medzi obrazovkami je plynulý a celkovo nadstavba pôsobí nerušivým dojmom. Zamrzieť môže akurát, vo vrchnej časti napevno umiestnená, vyhľadávacia lišta, ktorá sa zobrazuje na každej obrazovke a zaberá tak prípadné miesto pre iné widgety, či skratky. V spodnej časti displeja sa našlo miesto pre 6 skratiek, ktoré je možné ľubovoľne meniť. Jednotlivé skratky ide zgrupovať do zložiek, čo vie ušetriť dosť miesta na obrazovke. Ak by niekoho nudili ikony, stačí zmeniť tému alebo inak povedané motív, ktorých počet sa zastavil na čísle 4 a ikony sa zmenia podľa vami zvoleného motívu, maličkosť, no niekoho môže potešiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšou pýchou tohto zariadenia je výsuvná notifikačná lišta. V jej vrchnej časti sú umiestnené skratky nastavení, ktorých počet(maximálne 12) a poradie sa dá ľubovoľne meniť. Tu sa zastavím pri položke Quick memo, ktorá premení telefón na jednoduchý skicár. Nakreslené poznámky ide jednoducho zdieľať či už mailom alebo cez sociálne siete. Keď už sme pri tých poznámkach, nedá mi nespomenúť možnosť vyhotoviť screenshot súčasným stlačením oboch tlačidiel regulácie hlasitosti. Do screenshotu sa taktiež dajú zaznamenávať poznámky- rýchle a praktické riešenie. Vzhľadom na túto vymoženosť by sa možno v balení hodilo dotykové pero, ktoré by ešte viac zvýšilo funkčnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No ale poďme si rozobrať to, prečo je tento model právom označovaný za vlajkovú loď spoločnosti LG. Nie je to len pre už skôr spomínaný displej, ale taktiež pre vysoký výkon dostačujúci či už na prácu so systémom, beh aplikácií, hranie hier alebo prezeranie HD videa. Túto porciu výkonu zabezpečuje chipset nVidia Tegra 3, ktorý ponúka 4 jadrá+ jedno záložné, ktoré slúži na úsporu energie, taktované na frekvenciu 1,5 GHz. Procesoru sekunduje operačná pamäť RAM s kapacitou 1GB. Za celú dobu používania sa mi nestalo, že by mi chýbal výkon, telefón reagoval svižne, hranie hier a prezeranie HD videí prebiehalo plynulo. Malé mínus by som udelil za citeľné zahrievanie sa zariadenia vo vrchnej časti, pri behu náročnejších hier. Za dobu používania, t.j. za 3 týždne, mal telefón 2 zaváhania. Raz po odblokovaní vykazoval nezvykle pomalé reakcie a pomohol až reštart telefónu a druhýkrát, keď som mal telefón na nabíjačke, niekto mi volal, tak som ho z tej nabíjačky odpojil a telefón prestal reagovať, až som ho napojil naspäť na nabíjačku a mohol som hovor zodvihnúť.

Pripojiteľnosť je tiež na vysokej úrovni. Globálny prenos dát zabezpečuje podpora už v tejto dobe samozrejmého HSDPA(do 21Mbps) a HSUPA(do 5,76Mbps). O lokálny prenos dát sa starajú technológie bluetooth(vo verzii 3.0), Wifi s podporou DLNA a taktiež aj už spomenuté NFC. S technológiou NFC súvisí aj podpora Android Beam, t.j. posielanie súborov medzi zariadeniami formou priloženia ich zadných častí s NFC anténou k sebe. Ako som už spomínal k telefónu sú priložené 2 NFC tagy, ktoré sa dajú ľubovoľne programovať cez aplikáciu LG Tag +. Ich prítomnosť som fakt ocenil, po príchode domov som len priložil zariadenie k Tagu a automaticky sa mi zapla wifi, v aute sa mi zase zaplo bluetooth na prepojenie s hlasitou sadou. Ocenil by som však keby sú tagy z pevnejšieho materiálu a tak by sa dali viackrát premiestniť. Čo ma prekvapilo, je chýbajúce HDMI, ktoré je však dostupné cez MHL konektor.

Multimédiá sú zastúpené vo forme 8 MPix fotoaparátu s nahrávaním full HD videa, prehrávača hudby, videa a rádia bez RDS. Fotoaparát v telefóne používam hlavne na momentky. Ocenil by som síce prítomnosť samostatnej hardvérovej spúšte, ktorou by sa fotoaparát rýchlo spustil, no vystačil som si aj s prítomnosťou skratiek na domovskej a odblokovacej obrazovke. Pri dobrých svetelných podmienkach ponúka fotoaparát dobré výsledky, no s úbytkom okolitého svetla sa zhoršujú. Na primárny rodinný fotoaparát to určite nie je, no úloha pohotovostného riešenia, ktoré máte vždy pri sebe zvládne dobre. Fotoaparát ponúkne bohaté nastavenia, či už je to snímanie panorámy, HDR snímok, funkciu nepretržitého záberu, samospúšte alebo nastavenie vyváženia bielej, farebného efektu a hodnoty ISO. Prikladám nejaké tie fotky na posúdenie kvality.picasa

Prehrávač hudby ponúka radenie skladieb podľa názvu, albumu, interpreta a taktiež aj podľa priečinkov, čo oceníte pri chýbajúcich alebo neúplne vyplnených ID3 tagoch. Prehrávač zaujme ekvalizérom s dolby mobile a ovládaním vo výsuvnej lište. Priložené slúchadlá a ani zvukový výstup neohúria, zaradil by som ich medzi priemer. Zaujme akurát tlačidlo prijatia hovoru, ktoré pri spustenom prehrávači preberá funkciu play/stop prípadne ak ho stlačíme dvakrát po sebe, tak prepne na ďalšiu pesničku.

Viac ako prehrávač hudby, ma zaujal prehrávač videa. Okrem bezproblémového prehrávania HD videa, podpory titulkov ponúkne aj zaujímavú funkciu časová os. Pri prehrávaní videa sa môžete posúvať po osi prehrávania a pozerať náhľady scén v malom okne, bez narušenia prehrávania, taktiež môžete prezerať knižnicu videí uložených v telefóne.

Potešila ma prítomnosť aplikácie Polaris Office, ktorá okrem prezerania dokumentov podporuje aj ich editáciu. Zamrzí však nepodporovanie viac cloudových úložisk ako napríklad dropbox.

Telefón obsahuje 2 internetové prehliadače, originálny android prehliadač vystupujúci pod názvom Internet a Google chrome. Kvôli zdieľaniu záložiek s pc som ich však hneď nahradil Operou mobile.

Prácu s kontaktami zabezpečuje aplikácia kontakty. Podporuje kontakty z viacerých úložísk a sociálnych sietí. Chýbala mi však možnosť zobrazenia iba kontaktov, ktoré obsahujú telefónne čislo.

Plusy a mínusy:

+ displej, displej, displej

+ výkon

+ podpora NFC

+ časová os pri prehrávaní videí

- chýbajúca hardvérová spúšť

- výdrž batérie

- ocenil by som aspoň 1 hardvérové tlačidlo

- zahrievanie pri náročnejších hrách

- chýbajúca notifikačná dióda

A čo takto záverom k tomuto telefónu povedať? Na začiatku sa mi zdal telefón fakt veľký a nevedel som si predstaviť jeho každodenné používanie, no postupom času som si naňho úplne zvykol. Vďaka jeho relatívne malej váhe a hrúbke sa aj napriek veľkosti vo vrecku nohavíc úplne stratil a často krát som stresoval, či som ho niekde nestratil. Displej ma fakt očaril a nesklamala ani funkčná výbava. Ako u každého telefónu, aj tu sa našli nejaké tie muchy, no keby sa v tejto dobe chystám kupovať nový mobilný telefón vo vyššej cenovej kategórii, tak LG Optimus 4X HD určite zaradím do výberu ako vážneho kandidáta.

Daniel Vajdík

Daniel Vajdík

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

v prvom rade človek, aký som, tak to už musia povedať druhí Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu